måndag

påökt.

Imorgon ska jag be om påökt. Förutom att jag gör ett jäkla jobb för företaget jag är anställd på köper jag skivor som aldrig förut. Det kommer inte att fungera i längden då jag är vuxen nu. Vuxna människor köper bostadsrätter, bilar, båtar och sommarparadis vid kuster. Eller; fortsätter jag köpa skivor men hyr en nedgången lägenhet i Porto. Porto är fullt utav nedgångna lägenheter. På vissa hus hänger fönstren på ett gångjärn. Lite som i en serietidning. 

Det var längesen jag var upprörd. Nu är jag det. Skivor går att köpa i digitala versioner när butiken är stängd, men filmer och teveserier köper man fortfarande i box. Det amerikanska iTunes erbjuder:
  1. köpfilm i digital version. 
  2. hyrfilm i digital version.
  3. köpteveserie i digital version. osvosvosv.
Summa: framtiden. 

Under tiden föreställer jag mig att filmbolagsbossar sitter och smågnäller över den ökande nedladdningen och ungdomen som är stadd i förfall. Samtidigt i svedala finns det såvitt jag vet en eller två funktioner för nedladdning mot betalning varav ingen fungerar för macintoshanvändaren och varav båda är dyra och har svagt utbud. Mot den bakgrunden har jag bestämt att inte känna dåligt samvete för filmbolagens uteblivna inkomst tills de har såattsäga "kommit in i matchen". (denna parentes existerar med syftet att be om ursäkt för uttrycket "komma in i matchen")

Men påökt vill jag ha. Och en lägenhet på iberiska halvön med en utsida klädd i kakel/klinker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk inte på framtiden, du är ju bara en baby. En sak ska du ha i bakhuvudet när du löneförhandlar och det är; Nobody puts baby in a corner. Nobody.

Fin bildserie du uppvisar här, verkligt fin!

/anita