tisdag

storken.

Jo jag träffade Storken. Vi pratade om allt utom vädret fast vi sa nog att det var kallt. Och att påsken kom tidigt i år. Och att det var konstigt att det kom snö nu, när det inte gjorde det när det borde. Sen sa vi nog att det skulle vara skönt med sommaren och värmen. Kunde man inte lika gärna jobba jämt när vädret var som det var. Och slutligen sa vi nog att det blir ljust på söndag iochmed sommartiden. Och varmt.

Storken fick aldrig något tillnamn som ung pojk. Jag sympatiserar med det. Känner empati. Storken ville kallas Storken. Varsågod Storken. Härharudittnamn. 

Senare när jag gick hem genom snötunnlar upptäckte jag att om jag tittade extra noga, kunde jag där tunnlarna möttes. I tunnlarnas vägskäl, se att det stod små körer och sjöng vintervisor. Jag stannade inte för att lyssna, men om jag gjort det hade jag förmodligen fått uppleva något vackert. 

Med varma hälsningar och många förhoppningar om tillfrisknande för dig med vinterrelaterade åkommor. 

/klehn, klenis, klenson, klein och joeljoelssonjansson.

4 kommentarer:

Anonym sa...

kom storken med ett barn till dig? dom brukar göra det, storkarna.

dagens signaturmelodi är I´m still standing med Elton John.

det var allt

erina anita margareta jakander

Anonym sa...

nej, jag har ändrat:
I feel lika a bullet är dagens låt. Med Elton alltså. För så känner jag mig.

the bullet

Anonym sa...

Välformulerat och läsvärt - som vanligt.

Det är fascinerande att man med en enkel fågelförklädnad kan få den vardagligaste figur att framstå som nästan lite spännande.

Storken - c'est moi

Anonym sa...

Storken?
Va inte de Sven Melanders karaktär i Sällskapsresan? Invalido och Pepes Bodega...
/Drakir