torsdag

solen & kolonin.

Bland kolonilotterna stod ett fik. Fiket var stort som en skokartong och inuti fann jag Solen. Solen brukar sälja köttbullar och wallenbergare i östermalmshallen men har enligt uppgift fått ledigt hela sommaren för att värma ett kolonistugeområde. Jag köpte en påse antika kolor och log hela vägen hem och sa till min vän i viken att jag eventuellt ville byta vän och kunde hon tänka sig att leva utan mig. Det kunde hon inte. 

Men jag vet var jag dricker mitt kaffe i sommar och jag vet var du dricker ditt kaffe i sommar, för varje dag när fiket stort som en skokartong* öppnar ska vi stå där och lyfta på locket och fråga solen om hon kan skina på oss. 

*Söderfiket Rackaren hittar man genom att leta och se sig om bland blomkål och kejsarkronor i Eriksdalslundens Koloniträdgårdsförening.

Inga kommentarer: