torsdag

jean-marie gustave le clézio.

sjamarri gysstav lökleziå, Hela eftermiddagen övade jag. Malde om och om igen i huvet. Det läckte ut ibland också, sjamarri gysstav lökleziå sjamarri gysstav lökleziå. Vasaru? vem? jag? inget. Ingenting alls, du hörde fel, sjamarri gysstav lökleziå. Vid femtiden satt det som kranvatten och jag rusade ivrig ner till Hedengrens. Sjamarrigysstavlökleziå, nästan skrek jag. Har ni honom?

Vi har två titlar i abchazisk översättning, sa de. Jag tar dem, sa jag.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blir så sjukt glad av denna litterära genialitet!
En dag kanske jag får skrika ut ÄNTLIGEN, när klehn tilldelas nobelpriset i litteratur.
Jag ser fram emot det. Mycket.
Då blir världen vackrare. Mycket vackrare. Bara tanken gör mig lycklig! Bäst jag hänger utanför Engdahls dörr från och med nästa år.
Fru J

Anonym sa...

Åh, så kul!

Unknown sa...

Åh, vad du roar mig!! Tack för den här, den gjorde kvällen.

Anonym sa...

tack j. tack l. tack h. (men vem är H?)
kram k.