söndag

priset på vodka i stockholmstrakten.

Jag skulle egentligen sitta och skriva nu. Skriva någonting till min blogg som jag med stor säkerhet vet att få och ingen läser. Istället sitter jag och läser blogg. Jag har aldrig läst blogg förut, borträknat min mentors blogg. Min mentor sa att jag skulle skriva, så jag gjorde det. Du skriver ju fina sms. Det hon inte sa var att andra än hon skriver och publicerar sig på datanätet. 

(jag letar efter någon form av knapp på min datamaskin som gör att rättstavningsprogrammet stängs av. Jag vill ogärna överdriva eller missbruka mitt modersmål, men jag hatar rättstavningsprogram. Hatar. Hämmande är det. Jag kan ju inte skryta med att jag uppfinner många ord, men ändå. Röda streck bland vackra bokstäver är ett litet gissel. Bara för att man stavar lite fel, hittar på ett ord som låter bra, skriver ihop två ord som borde skrivas isär, men aldrig tvärtom.) Hittade den. Jag trodde bara inte browsrar hade rättstavning. Leve folkpartiet dock, ordning och reda. 

Bloggen jag läste ur var Bodils. Bodils Malmstens. Hon är en fin människa. Hon och jag ser Viggo Mortensen med samma ögon.

Ironi: (men inte den distansierade humorn med samma namn) I samma långa andetag jag säger att ingen och få läser vad jag skriver, har jag placerat två länkar. Hursomhelst. Leve Bodil. Och slutligen; Folkpartiet var på skoj. 

6 kommentarer:

Anonym sa...

vilken fantastiskt snygg och bra blogg! visste inte att du hade författartalang av denna höga nivå! men du är grym! precis lika grym som bodil malmsten! om inte mer...
thereze

Anonym sa...

Oh. Jag är mentor! Du är adept! Oh.

joel klehn sa...

svar 1: fint att höra från dig T. (jag viftar bort obefintligt hår bakom öronen medan jag säger: äsch, den här gamla trasan) men tack.

svar 2: visst, jag är adept, men jag vill hellre se mig som protegé (amerikanskt uttal med försök att låta fransk)

joel klehn sa...

äh. jäkla teknik. jag får inte bort mina misstag. å andra sidan ser det för det otränade ögat ut som att många kommenterar mig om jag lägger till många kommentarer själv. (notering till mig själv: skriv egna kommentarer för att skapa intresse)

joel klehn sa...

haha. jag fick bort mina misstag, men nu får resten stå kvar av anledning jag redan nämnt.

Anonym sa...

Bodil och jag ser Adrien Brody med samma ögon.
"Adrien, vars ansikte är ett av världens sju underverk och klassat som värlshistoriskt minnesmärke av Unesco".
/La Dame