fredag

låtsasdar.

Hos byggföretaget träffade jag herr Schindler. Han reste sig och tog i hand och uttryckte sin förvåning över att se mig då han trodde jag var antingen död eller pensionerad. Det visade sig snart att han förväxlat mig med Kubas exdiktator Fidel Castro. Jag svarade kvickt och med en nypa humor att personen han misstagit mig för inte alls är död utan endast har tagit ut sin rätt att spendera lite tid med sina barn genom den statligt subventionerade formen av ledighet, vård av barn. 

Resten av mötet var inte så själfullt som de där första trevande stegen mot en gemensam humor. Sen ringde Fredrik Reinfeldt och meddelade att mina barn ville gå hem från dagis och kunde jag komma och hämta dem. Till sist ringde SMHI och sa att den meteorologiska våren anlänt. Låtsasdagar är så annorlunda från vanliga dagar. 

1 kommentar:

LANN sa...

Tjena herr Klehn!
Farsan baloo har hittat till din lilla gömma på det stora datanätet. Jag har aktiverat Farleden-bloggen nu. Här ska pennfajtas som man så käckt sa på det glada 80-talet.

Vi måste se snart. Du har varit frånvarande från mitt liv ett bra tag nu. Jag känner en djup saknad:)