måndag

kolossalt ocklusalt.

jag tänkte litegrann på visdomständerna idag. jag har dem. när man får dem brukar de hålla på ett tag så att det ska göra extra ont. lite som en jojo. först upp en bit och tänja tandköttet till bristningsgräns sen tillbaka igen. och så håller de på tills de en vacker dag tittar fram och frågar om det finns något att tugga på. kött exempelvis, men även grönt går bra. sen tänkte jag att det möjligtvis är likadant med visdom. fram och tillbaka. testa lite här, testa lite där. ha en åsikt. ändra den. tills man en vacker dag har någonting att säga som någon eventuellt vill lyssna på. då ringer man kanske radion och så frågar man dem om man inte kan få genomföra ett sommarprat.

jag är lite trött på trasmattorna förresten. det kanske är dags att gå vidare, och vem vet, det kanske inte ens handlar om trasmattorna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag trodde också att det var så förut, att tänderna växer i ryck liksom, och det är då, när de växer som det gör ont. Men tandläkaren sa att smärtan beror på infektioner, hon sa att tänderna växer i en jämn takt. Det kanske är så med visdom också. Stundtals är den ren, stundtals infekterad. Oftast finns den kanske inte alls. Mina tänder har inte vuxit ut än, de sitter och lurar. Kanske kommer de aldrig ut. Då är din teori bättre; hellre jojo-visdom än en som aldrig kommer fram.