lördag

missbruk.

Det finns några lagliga droger, så jag använder allihop. Tillochmed kaffe. Jag vet inte om det gör mig till missbrukare eller laglydig. Jag ska höra efter när jag träffar folkpartiet nästa gång. Jag tror de ska ringa på min dörr. Då ska jag skruva ner musiken lite för sent, släcka alla ljusen och ställa mig i hallen utan ett ljud. De är så vackra genom titthålet. Lite skevare, lite böjdare i konturen och lite mindre overkliga. Nästan så man kan ta på dem. 
De vet ju att jag är härinne så de börjar nog hojta lite efter en stund. Är du ordentligt integrerad därinne? ropar de, jag hör inte riktigt men jag tror de säger det, och de ser så bedårande ut i sin ovalare form så jag tappar koncentrationen en stund. Om du är därinne vill vi bara låta dig veta att polisen är på väg. Snart kommer du känna dig trygg igen. Ty som det är nu är du inte det. Du kan inte se närpolisen genom ditt titthål. Vi ser det som ett misslyckande. Det är vårt fel. 

mvh    /fp

Inga kommentarer: