onsdag

som om jag pratade med någon.

Det var vid den här tiden på året jag brukade gnälla mest. Solen skiner inte och om den gör det är det bara en stund. Det är mörkt när jag vaknar och mörkt när jag går hem. Sådär höll jag på. Kallt är det också. Och ruggigt. Sådär fortsatte jag. Jag började tänka på ekvatorn mer. Ecuador, Somalia, Gabon och Indonesien. De har lika mycket dag som natt. Dag som natt. Året runt. Det har tagit mig de bästa åren av mitt liv. Att flytta ett land kräver arbete. Du kanske inte har märkt det ännu, men snart blir du varse, kungariket Sverige är varken nordligt eller kungligt längre. Mitt i Atlanten ligger det nu. Jag vet, jag hade kunnat placera det bättre men det är lättare att flytta ett land över vatten och ekvatorn var viktigast. Och förresten, vem är du att kritisera mitt livsverk. Och förresten, jag måste sluta skriva som om jag pratade med någon. Hej då.