tisdag

madame blå.

Jätteglad i hågen gick jag fågelvägen till Gunnels. Gunnels cykelverkstad. I öronen hade jag blandning. Hos Gunnels stoppade jag hörlurarna i fickan utan att ens stänga av (lite fint att tänka sig de små fickkrypen på konsert, fickkryp 1: åh, bobby jean, born in the usa slår ju fasen born to run med hästlängder. fickkryp 2: håller jag inte med om men jag respekterar din åsikt, jag föredrar jackie. ratata var alltid bättre än mauro någonsin blev, borträknat nelly)

Hursomhelstså, jag stod där en bra stund, medan molnen gled förbi. Sen fick jag mitt hjul och vårkänslor. Det kostade 500 spänn. Älskar att betala för vårkänslan. Trots att den enligt gängse uppfattning ska vara både gratis och det bästa i livet.

Hoppsade ut och med hjulet i ena handen och vårkänslan i andra. Ändå fick jag i lurarna i örorna och så var det tyst (haha, mitt mellan låtar, så jäkla grymt bara). Sedan sagosången, vårsången, glädjekören och solen sken och flanörerna dansade och jag hittade en pinne och började rulla hjulet som vore jag en liten liten lekande pojke för omkring hundra år sedan. Märkligt ändå. Med våren.

Jag rullade hjulet ända hem till madame blå som sa att hon saknat hjulet och kunde jag sätta dit det och kunde jag kanske ta ut henne på en cykeltur och kunde jag inte, snälla snälla snälla. Hon är som en liten hund min gamla cykel. Jag älskar henne med något som liknar nyförälskelse. Så jag sa upp mig, min finfina chef undrade varför då, så jag svarade att jag ska cykla på heltid, tror att du förstår. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kärleken, den kärleken. Var inte cykeln den första? Jag minns min första stora, den var blå.

Min Daisy är bortglömd på byn, jag minns inte var jag ställt henne. Breaks my heart.

Du modepolizei, for the record:
Min byxa i tanto var ej svart utan mörkt grå. Idag bär jag en svart byxa men jag har varit kyrkoarbetare på en begravning.
Men du vet vad de säger: Bättre vara iförd svart byxa än gå byxlös i tanto. kram!

Anonym sa...

de säger också att byxa buren med kärlek kan ha vilken färg somhelst. kärleken är både färgblind och byxlös kan man säga.

men egengkligen håller du ju med. a) din första byxa var mörkt grå b) din andra byxa var svart av tvungnad.

Anonym sa...

Jag vet, jag håller alltid med! Det är det bästa med mig.

Trevlig helg sup & svälj